Озонотерапията е сравнително нова оздравителна методика, която се ползва със заслужен успех по целия свят. Този немедикаментозен метод на лечение има широко приложение в много области на медицината: в хирургията – при лечение на изгаряния, тромбофлебит и язви; в кардиологията – при лечение на исхемична болест на сърцето; в неврологията – при лечение на мигрени; в урологията и гинекологията – при лечение на цистит, простатит и заболявания на половите органи; в ендокринологията – при лечение на диабет; в дерматологията – при лечение на невродермит, фурункулоза, акне, псориазис, екзема, херпес; в офталмологията и др.

Основно средство при озонотерапията е озонът, който явявайки се активна форма на кислород, убива различни видове бактерии, гъбички, вируси, извежда токсините и шлаките от организма, възстановява кръвообращението, унищожава микробите и има противовъзпалително действие. Озонотерапията е безболезнена и сравнително евтина процедура, която може да намали подкожните мазнини и целулита, да укрепи имунната система на организма, да подмлади кожата на лицето и тялото, благодарение на увеличеното производство на колаген и еластинови фибри и да понижи риска от алергии.

• Мощно аналгетично и противовъзпалително действие.
  • Медицинският озон е силно антибактериален и убива вируси и гъбички.
  • Има имуномодулаторна способност.
  • Той е добър метаболитен регулатор.
  • Засилва собствените антиоксидантни системи.
  • Значително подобрява микроциркулацията.
  • Притежава силно противоисхемично действие.
  • Регенерация и ревитализация

Стресови ситуации в работата или фактори на прекомерно психическо и физическо напрежение реагират особено добре на озонотерапията.Способността му да активира червените и бели кръвни клетки води до подобряване на общото здравословно състояние. Възрастни пациенти реагират много добре на терапия с медицински озон,тъй като се подобрява снабдяването с кислород ,имунната система се укрепва, и тялото се активира със собствена доставка на антиоксиданти.Освен това,е налице положително влияние върху мозъчните циркулаторни нарушения-състояние, характеризиращо се с общо намаляване на физическата активност, несигурност при ходене,чувството на замаяност и шум в ушите.

Медицински озон се използва и като превантивна медицина, като допринася за значително повишаване на качеството на живот.
Постъпването на озона в организма се извършва посредством автохемотрансфузия – от пациента се изтеглят 100 милилитра венозна кръв. Обработва се с озоно-кислородна смес и се въвеждат отново под формата на венозна инфузия.

Озонотерапията намира приложение при лечението на различни болестни състояния:

• заболявания на съдовете – артериална недостатъчност, флебити, диабетна ангиопатия, гангрени от съдов произход.
  • нервни болести – мигрена, множествена склероза, депресия, болест на Паркинсон, сенилна деменция, инсулт.
  • в ревматологията и травматологията – дискова херния, артрозна болест, фибромиалгия, хроничен ревматоиден полиартрит.
  • очни болести – старческа ретинопатия и макулна дегенерация.
  • кожни болести – херпес симпликс и херпес зостер, акне, екзема, псориазис.
  • в имунологията – стимулира имунната система при придобити имунодефицитни заболявания.
  • в гастроентерологията – хронични хепатити A, B, C и D, Болестта на. Crohn, язвена болест, причинена от H. рylori, диабет.
  • в стоматологията.
  • в гинекологията.
  • при алергии.
  • при хронична болка.
  • при вирусни и бактериални инфекции.
  • в онкологията – предотвратява срива на имунната система по време на химио- и лъчетерапия.
  • при изгаряния.
  • при хронична умора.

Лечението с озон може да се прилага самостоятелно, както и в комбинация със стандартните методи на лечение. Комбинираното приложение на озона намалява токсичността на стандартното медикаментозно лечение и ускорява лечебния процес.

• хемофилия
  • намалена коагулационна способност на кръвта
  • хеморагичен инсулт
  • остър инфаркт на миокарда
  • хипертиреоидизъм
  • епилепсия
  • тромбоцитопения
  • индивидуална непоносимост към озона

Колко процедури са необходими?

Това е относително защото всеки случай е индивидуален, но обикновено се колебаят между 12 и 16, въпреки че в изключителни случаи те могат да достигнат до 20. В последно време предимно представителите на немската и испанска озонотерапевтични школи препоръчват финално приложение на озон в самия диск еднократно, което също се извършва без постъпване в болница, от неврохирург и под рентгенов контрол.

Практически отсъстват странични ефекти. Озонът е с мощни антибактериални и анти-вирусни свойства и рисковете, свързани с инжектирането му се снижават до минимум.

Не съществува опасност от газова емболия поради отсъствието на азот в газовата смес!

За инфомрация, въпроси или запазване на час:

ВСИЧКИ УСЛУГИ
КОНТАКТИ